Back to the top

Πιστοποίηση Κλασικής – Ιστορικής Μοτοσικλέτας

Πιστοποίηση Κλασικής – Ιστορικής Μοτοσικλέτας

Σημείωση:Τα παρακάτω αναφέρονται στο ισχύον (Οκτώβριος 2021), ρυθμιστικό καθεστώς για τα ιστορικά οχήματα.
Σύντομα αναμένονται νεώτερες ρυθμίσεις, οι οποίες θα αναρτηθούν στην ίδια θέση, αμέσως μόλις υπογραφεί και δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η ανανεωμένη σχετική ΚΥΑ.

Τι είναι η Πιστοποίηση;

Ιστορική ή κλασική μοτοσικλέτα μπορεί να χαρακτηριστεί μια μοτοσικλέτα πάνω από 30 ετών, που διατηρείται ή έχει αποκατασταθεί στην αρχική της κατάσταση.
Πιστοποίηση για μια κλασική μοτοσικλέτα είναι η αξιολόγηση και η βεβαίωση από τον διεθνώς  αναγνωρισμένο φορέα FIVA: Federation Internationale Vehicules Anciens ή αλλιώς Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων.
Η πιστοποίηση διασφαλίζει με αντικειμενικά κριτήρια και διεθνώς αποδεκτά πρότυπα την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η μοτοσικλέτα σε σχέση με την αρχική κατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου κατά την ημέρα κυκλοφορίας του.
Αν  και το κατ’ αρχήν ζητούμενο είναι η αποκατάσταση στην original κατάσταση, η αξιολόγηση δεν είναι απόλυτη. Επιτρέπονται αποκλίσεις,
είτε από επιλογή
είτε από αδυναμία προμήθειας κάποιων αυθεντικών εξαρτημάτων,
είτε επειδή η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα «βρέθηκε» με κάποια μετατροπή που έγινε σε προγενέστερη περίοδο, αποτελόντας πλέον αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας.
(Μην ξεχνάμε ότι κάποια εργοστάσια έχουν κλείσει πριν 50, 60 ή 100 χρόνια!)

Βασικές κατηγορίες
  1. Κλασική – Ιστορική μοτοσικλέτα (πιστοποιητικό FIVA ID – Card)
    Αφορά μοτοσικλέτες ηλικίας 30+ έτη από την κυκλοφορία τους, και ο ιδιοκτήτης της μπορεί να επιλέξει είτε Ιστορική πινακίδα (ΕΟ ΦΙΛΠΑ), είτε συμβατική πινακίδα (Υπουργείου).
  2. FIVA – Youngtimer μοτοσικλέτα (πιστοποιητικό FIVA Youngtimer Card)
    Αφορά μοτοσικλέτες ηλικίας 20 έως 29 έτη από την κυκλοφορία τους και ο ιδιοκτήτης της μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο συμβατική πινακίδα.
Γιατί να το κάνω;

Με την πιστοποίηση  μιας κλασικής μοτοσικλέτας, έχουμε 3 ειδών πλεονεκτήματα:

  1. Συμμετοχή σε εθνικές ή διεθνείς διοργανώσεις, αγώνες, rally, εκθέσεις, κλπ διοργανώσεις που είναι αποδεκτές αποκλειστικά πιστοποιημένες μοτοσικλέτες (ανάλογα πάντα με την κατηγορία).
  2. Εξασφάλιση σε πολύ μεγάλο βαθμό της αξίας της μοτοσικλέτας, σε περίπτωση ατυχήματος, κλοπής ή φθοράς της, απέναντι σε ασφαλιστικές εταιρίες, δικαστήρια κλπ, που διαφορετικά θα θεωρούσαν μια τόσο παλιά μοτοσικλέτα, ιδιαιτέρως απαξιωμένη.
  3. Για τους κατόχους ιστορικής πινακίδας, που χαρακτηρίζει αυτομάτως τη μοτοσυκλέτα ως «περιορισμένης κυκλοφορίας», υπάρχει μειωμένο λειτουργικό κόστος, με πλήρη απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας & ΚΤΕΟ, αλλά και πολύ μειωμένα ασφάλιστρα.
Υπάρχουν περιορισμοί;

Βεβαίως

  1. Περιορισμοί στην ελάχιστη ποιότητα των εργασιών αποκατάστασης, για να αξίζει η μοτοσικλέτα σας τον τίτλο της κλασικής, με αντικειμενικά κριτήρια.  (Με άλλα λόγια, η προχειροδουλειά το πλάκωμα και το κουκούλωμα, ΔΕΝ…).
  2. Στην περίπτωση χρήσης Ιστορικής πινακίδας, ως μοτοσικλέτα «Περιορισμένης κυκλοφορίας» και για να αποφευχθεί η κατάχρηση του θεσμού που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, υπάρχουν περιορισμοί στην κυκλοφορία της μοτοσικλέτας όπως ρυθμίζονται από την ΚΥΑ Αριθμ. Α οικ. 82350-3809/2019 ΦΕΚ 4948/Β/31-12-2019.
    Σύμφωνα με αυτήν, οι Μοτοσικλέτες  μπορούν  να κυκλοφορούν:
    (α) Όλες τις Κυριακές του χρόνου (εντός της οικείας περιφέρειας),
    (β) Τις ημέρες που διεξάγονται επίσημες εκδηλώσεις ιστορικών οχημάτων (με άδεια από το κράτος) και
    (γ) Οποιαδήποτε μέρα και ώρα της εβδομάδος με σκοπό την μετακίνηση προς και από συνεργείο (με αποδεικτικό της επίσκεψης).

Σε περίπτωση παραβίασης των περιορισμών υπάρχουν κυρώσεις που κυμαίνονται από (αρκετά υψηλά) πρόστιμα, έως προσωρινή ακινητοποίηση ή /και οριστική αφαίρεση της ειδικής πινακίδας ΦΙΛΠΑ.

Αναλυτικά η ΚΥΑ εδώ (http://www.philpa.gr/el/240-nea-kya.html).

Υπάρχει κάποιο κόστος;

Είναι φανερό ότι το αρχικό κόστος απόκτησης ή/και αποκατάστασης μιας κλασικής μοτοσικλέτας μπορεί κατά περίπτωση να κυμανθεί σε πολύ μεγάλο εύρος.
Πέραν αυτού, υπάρχουν και κάποια μικροποσά που αφορούν την εγγραφή και την ετήσια συνδρομή στη Λέσχη, την ίδια τη διαδικασία πιστοποίησης, αλλά την έκδοση ιστορικής πινακίδας ΦΙΛΠΑ (αν ζητηθεί).

Πώς γίνεται;

Η διαδικασία έκδοσης Πιστοποιητικού FIVA στην Ελλάδα, γίνεται από την τη Λέσχη μας, ως αναγνωρισμένη εκπρόσωπο της FIVA, ακολουθώντας τα εξής βήματα:
(α) Συμπληρώνετε αίτηση προς την FIVA, αποκλειστικά ηλεκτρονικά εδώ (https://www.fivamembers.org/en/create-user/f-h-filpa-philpa-club/greece)

Επιλέξτε την ελληνική γλώσσα, και κάνετε εγγραφή στην σελίδα με τα προσωπικά σας στοιχεία.
Ακολουθείστε τις οδηγίες, συμπληρώνοντας όλα τα υποχρεωτικά πεδία.
(Στη σελίδα υπάρχουν και διευκρινιστικές – βοηθητικές πληροφορίες).

Υποβάλετε την αίτηση.

(β) Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας (εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη ως ΤΕΧΝΙΚΟΥ εκπροσώπου της FIVA στην Ελλάδα για τον τομέα μοτοσικλέτας), επικοινωνεί μαζί σας και σας καλεί για τη διενέργεια του φυσικού τεχνικού ελέγχου της μοτοσικλέτας.

Η Αίτηση, θα σας βάλει στο νόημα των δεδομένων μια αποκατάστασης.
Αλλά, επειδή ούτε ο σχεδιασμός, ούτε οι αποφάσεις και πολύ περισσότερο οι εργασίες μιας αποκατάστασης δεν είναι ποτέ απλές και τυποποιημένες, ακόμα και για δυό «ολόιδιες» μοτοσικλέτες, η άμεση επαφή με την τεχνική επιτροπή αλλά και τους υπόλοιπους «ειδήμονες» της λέσχης, είναι αναντικατάστατη.
Ξεκινάει συνήθως Δευτέρα ή Πέμπτη βράδυ με μπύρα…

Και μετά;

Μετά αρχίζουμε να παρακολουθούμε με εμμονή το πρόγραμμα εκδηλώσεων της λέσχης, ενώ παράλληλα ψάχνουμε για το επόμενο project…

Επικοινωνία : info@classicbike.gr  &  210-322-1821
Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 6, 10554, Αθήνα
© Copyright 2020. All Rights Reserved.

Επικοινωνία : info@classicbike.gr & 210-322-1821
Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 6, 10554, Αθήνα

© Copyright 2020. All Rights Reserved.